Kultur txangoa: Joxe Migel Barandiaran Ataunen (Gipuzkoa)

Denboraldian zehar hiru irtenaldi antolatzen ditugu, asteazkenetan, ikastaroetako kideentzat gehienbat. Udazkenean, kulturako irteera; neguan, gastronomiakoa; eta udan... hondartzara.

Joxe Migel Barandiaran

Asteazken honetan, hilak 25/Urriaren 25ean, 8:30ean, Estadio Vital Fundaziotik irten ginen, eta Ataunera hurbildu ginen Joxe Migel Barandiaran Ayerberen historia eta museoa ezagutzera. Museoa XX. mendeko ikerlari eta ikertzaile garrantzitsuenetakoa da, eta garrantzi handiko lan ugari egin zituen etnologian, antropologian, arkeologian eta mitologian.

Museoa bisitatzeaz gain, museoaren ondoko Errotatxo zerrategi eta errota hidraulikoen funtzionamendua ikusi genuen, Joxe Miguel jaio zen etxea ikusi genuen eta Sararen etxea bisitatzeko aukera izan genuen. Bertan, Barandiaran Pilarrekin bizi izan zen, bere iloba eta lagun ia bizitza osoan, eta 1991n hil zen 102 urte bete eta 10 egunera. Gerraostean erbestetik itzuli zenean eraiki zuen etxea, eta Iparraldean bizi izan zen etxearen erreplika da. Luxuzko jarduera.

Bisitak amaitu ondoren, Lazkaora joan ginen. Han, ibilaldi txiki bat egin, eta Orobione jatetxean bazkaldu genuen, Lazkaon bertan. Tratu atsegina, jateko aukera eta bazkalondoko edaria izan genituen. 17:00etan autobusean Fundaziora itzuli ginen eta 18:15ean, Gasteizen, bukatutzat eman genuen jardunaldi bikain hau.

2023/24 denboraldiko txangoei buruzko informazio guztia